Forum › Fandom › Sesje RPG, PBF i inne › Sesja RPG › zmiany w nowej bitwie › Re: zmiany w nowej bitwie
Nowa bitwa
******************************************
Uzbrojenie Imperium Klingońskiego :
1. Disruptory pulsowe.
Mk 5 - 750 uszkodzeń osłon - jeden strzał daje tyle uszkodzeń
Mk 6 - 5 000
Mk 8 - 7 000
Mk 10 - 8 000
Mk 12 - 11 250
Mk 14 - 20 000
Mk 16 - 30 000
Mk 18 - 65 000 uszkodzeń osłon - jeden strzał daje tyle uszkodzeń
Mk 20 - 7 800 (5 strzałów w serii) - jest to dezruptor nowego typu i strzela 5 pociskami łącznie 7.800x5 = 39.000
2. Działa disruptorowe - wiązkowe
Mk 7 - 2 500
Mk 8 - 5 000
Mk 10 - 10 000
Mk 12 - 20 000
Mk 14 - 30 000
Mk 16 - 32 000
MK 18 - 36.000
Mk 20 - 45.000
3. Sieć.
5 000 - 20 000 (w zależności od przydzielonej mocy)
Torpedy :
1. Fotonowe - 350.000 vs osłony/175.000 vs pancerz
2. Polaronowe - 648.000 vs osłony/324.000 vs pancerz - trafiony system nie działa przez jedną turę, dodatkowo uszkodzenie 50.000 kadłuba
3. Jonowe - 2.000.000 vs osłony/1.000.000 vs pancerz - zasady celności i użycia takie jak przy federacyjnych trikobaltówkach ( Ale też ograniczenia w ilościach nie tak jak w trikobaltówkach ale jednak żeby były )
Torpedy myśliwców i promów : fotonowe 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba
*******************************************
Uzbrojenie Federacji :
Głowice Bojowe
Typ Osłony Pancerz
Mikro Torpedy Fotonowe 20.000 10.000
Torpedy Fotonowe MK 1 180.000 90.000
Torpedy Fotonowe MK II 220.000 110.000
Torpedy Fotonowe MK III 270.000 135.000
Torpedy Fotonowe MK IV 290.000 145.000
Torpedy Kwantowe 729.000 364.500
Torpedy Trikobaltowe 2.500.000 1.500.000 + Uszkodzenia podprzestrzenne ( Tu podobna skala co w jonówkach tylko mocne restrykcje i ograniczenia co do użycia, w końcu to broń podprzestrzenna no i spore ograniczenie ilościowe )
Fazery :
Fazer Banks MK II 1.000
Fazer Banks MK III 2.500
Fazer Banks MK IV 3.500
Fazer Banks MK V 3.800
Fazer Banks MK VI 5.500
Fazer Banks MK VII 7.800
Fazer Banks MK VIII 9.200
Fazer Banks MK IX 9.600
Fazer Arrays MK VI 9.400
Fazer Arrays MK VII 9.800
Fazer Arrays MK VIII 12.000
Fazer Arrays MK IX 20.000
Fazer Arrays MK X 28.000
Fazer Arrays MK XI 30.000
Fazer Arrays MK XII 40.000
Fazery Pulsacyjne 50.000 uszkodzeń osłon np. Defiant
*******************************************
Ogólne :
Zwrotność - wymijanie torped - torpedy fotonowe, polaronowe, kwantowe
2000 - 3500 - 10%
3500 - 5000 - 20%
5000 - 6500 - 30%
8000 - 9500 - 40%
9500 - 11000 - 50%
12500 - 14000 - 60%
14000 - 15500 - 70%
15500 - 17000 - 80%
> 17000 - 90%
Zwrotność - wymijanie torped - Torpedy jonowe i trikobaltowe
800 - 1000 - 70 %
1000 - 1500 - 80 %
2000 - 3000 - 90%
powyżej 0%
***********************
Osłony po staremu - ewentualne modyfikacje przy konkretnych statkach
Kadłub odnośnik klasa Galaxy kadłub 100% = 1.350.000 i z tego procent odpowiedni
*************************
Regeneracja: Ważne !!!!!!!!!!!!!!
Osłony 15% na turę - po staremu
Natomiast co do regeneracji kadłuba to : proponuje coś nowego długo nad tym myślałem i może niech jest tak :
Mamy dwa rodzaje pól integrujących :
Mocne pole integracyjne = 150.000
Normalne pola integrujące = 100.000
I teraz tak po zniszczeniu osłon pocisk uderza w kadłub. Uszkodzenie jest odejmowane od kadłub + pole integrujące. Sam kadłub może być prowizorycznie naprawiony przez załogi w 10% w czasie całej bitwy
( powiedzmy remont trwa 4 tury). Natomiast samo pole integrujące ciągle się regeneruje 15% na turę.
Co wy na taką koncepcję ?
Ewentualne poprawki i pomysły odnośnie regeneracji kadłuba mile widziane ;]
***********************
I ostatnia kwestia - sieci dezruptorów i fazerów nie mogą przechwytywać torped - służą jako zwykła broń
Ogólne zasady gry :
1. Co dziennie wyprowadza każdy atak i go opisuje.
2. Do Mistrza gry przesyła każdy dokładny opis kto strzela w co i czym żeby mógł określić szkody.
3. Na następny dzień jest zawsze podsumowanie i MG podaje wyniki i od nowa.
4. W trakcie tury możesz atakować raz, wykonać jakiś manewr przy tym ataku, (obrócić okręt o 180°) - ale nie strzelając już w tej samej rundzie z tylniego uzbrojenia. Odstępstwem jest tu przelecenie obok atakowanego celu i po minięciu go można odpalić rufowe uzbrojenie, no i oczywiście boczne.
5. Jedna tura odpowiada powiedzmy kilku minutom realnego czasu bitwy. Pozatym do woli można gadać z innymi kapitanami uzgadniać taktykę wspólny atak, proponować coś itp.
6. Gracze nie opisują skutków przeprowadzonych ataków, robi to MG gracz w raporcie zawierającym opis ataku może zasugerować MG co chciał uzyskać.
7. Do gry dopuszczone są statki kanoniczne z niewielkimi modyfikacjami uzgodnionymi z resztą graczy i MG.
8. Po zniszczeniu okrętu gracz nie powraca do gry żadną nową jednostką, nie dotyczy promów i itp.. Śmierć gracza kończy jego grę.
*************************************************
Okręty biorące udział w bitwie :
Przewidywany skład flot następnej bitwy:
Zjednoczona Federacja Planet:
USS Corsair NCC-3075-A - Excelsior podtyp Delta (Tazman)
USS Arduria NCC-59651 - Prometheus (Reyden)
USS Livingston NCC-34099-A - Nebula zmodernizowana (Seldon)
USS James T. Kirk NCC-??? - Sovereign zmodernizowany (Krusty)
Imperium Klingońskie:
IKC betleH - batletH (Coen)
IKC Vornak - Vor'Cha typ C (Kronos)
IKC chIS'jev - Fek'Ihr (cmdr Wolf)
IKC Krel - K'Vort'Cha (Eddie_GcT)
IKC May'Duj - K’T’Inga typ III (Qbah)
Imperium Romulańskie :
Norexan Class - Warbird Equinius - kasyno
Romulan Warbird D`deridex class - Thengel
**********************************************
USS Arduria NCC59651 klasa Prometheus - Reyden
Dane:
Uzbrojenie :
Cały okręt :
- 12 fazerów typu XII
- 2 x wyrzutnie torped kwantowych (290 szt.)
Po rozłączeniu :
Sekcja pierwsza :
- 6 fazerów typu XII
- 2 x wyrzutnie torped kwantowych (115 szt.)
Sekcja druga:
- 4 fazery typu XII
- 3 x wyrzutnie torped kwantowych (175 szt.)
Sekcja trzecia :
- 8 fazerów typu XII
Systemy defensywne :
Okręt połączony :
Auto modulacyjne , samoregenerujące osłony o mocy 3. 915. 000
Podwójny cięzki pancerz duranowo-trytanowy + 18 cm pancerza ablacyjnego - 4 195 000
Manewrowość : 8,500
Mocne pole integracyjne = 150.000
Okręt po separacji :
Moc kadłuba sekcji I: 1.300.000
Moc kadłuba sekcji II: 1.200.000
Moc kadłuba sekcji III: 1.300.000
Wytrzymałość osłon każdej z sekcji : 1.305.000
Manewrowość każdej z sekcji : 12,500
Bonus do osłon - obrażenia zmniejszone o 10%
Regeneracja osłon na poziomie 20%
Bonusy obowiązują w wersji połączonej i rozłączonej
Promy : uzbrojenie :
Typ 9 - 2 sztuka
2 x Type IV Phaser arrays = 7.000/3.500 jeden
1 x Type IV Phaser emitter = 3.500
2 x Standard micro torpedo tubes + 60 torpedoes
Mikro Torpedy Fotonowe 20.000 10.000
manewrowość : 70.000
Osłony : 13.500
Kadłub : 42.200
Typ 11 - sztuk 1
3 x Type IV Phaser arrays = 10.500/3.500 jeden
2 x Standard micro torpedo tubes + 60 torpedoes
Mikro Torpedy Fotonowe 20.000 10.000 ]
manewrowość : 35.000
Osłony : 67.500
Kadłub : 42.200
**********************************************
Norexan Class - Warbird Equinius - kasyno
Type Warbird - general attack ship
Uzbrojenie :
8 średnich dezruptorów - 28.000 (jeden)
4 ciężkich dezruptorów - 40.000 (jeden)
6 x S3 Wyrzutni torped fotonowych - Fotonowe - 300.000 vs osłony/150.000 vs pancerz (300 szt.)
Osłony : 3,240,000
Kadłub : 2.835.000
Manewrowość : 3.900
Mocne pole integracyjne = 150.000
Bonus do kadłuba - obrażenia zmniejszone o 10%
Bonus do osłon - obrażenia zmniejszone o 10%
******************************************
Romulan Warbird D`deridex class - Thengel
Uzbrojenie :
6 x Class 21 Disrupter cannon = 168.000/28.000 jeden
12 x S2 photon torpedo tubes + 800 torpedoes = 290.000/ 145.000
Osłony : 2,700,000
Kadłub : 1.620.000
Manewrowość : 680
Normalne pola integrujące = 100.000
****************************************
Nazwa: USS Livingston klasa Nebula - Seldon
Numer rejestru: NCC-34099-A
Data włączenia do służby: 2360
Stocznia macierzysta: San Francisco Shipyards. Ziemia
Data modernizacji: 2378 (nadanie nowej nazwy oraz numeru identyfikacyjnego)
Uzbrojenie :
8 fazerów typu X - 224.000./28.000 jeden uszkodzeń osłon
Umiejscowienie:
4 pasy - dziób
1 pas - prawa burta
1 pas - lewa burta
2 pasy - rufa
Wyrzutnie torped fotonowych :
3 wyrzutnie Mk III zamontowane w kadłubie dwie do przodu jedna do tyłu - 180 szt.
8 wyrzutni Mk I zamontowanych na bojowej gondoli (weapon pod)
- 6 skierowanych do przodu
- 2 do tyłu
Zapas torped 300 szt.
Torpedy Fotonowe MK I 180.000/ 90.000
Torpedy Fotonowe MK III 270.000 /135.000
Systemy defensywne :
Wytrzymałość Kadłuba 1.350.000 Stan 100%
Wytrzymałość Osłon 2.565.000 Stan 100%
Manewrowość : 1.500
Normalne pola integrujące = 100.000
*********************************
IKC May'Duj - Qbah
Typ: Lekki krążownik (zmodernizowany)
Klasa: K’T’Inga – C
Załoga: 310 plus 150 żołnierzy
Dlugość:250
Szerokość:160
Wysokość:70
Uzbrojenie:
1 siec dezruptujaca – 20 000 uszkodzeń
2 dezruptory pulsowe klasy 12 = 22 500 uszkodzeń, 11 250 na jeden
10 dział dezruptorowych klasy 12 = 200 000 uszkodzeń, 20 000 na jeden
Całkowita moc dezruptorów : 242.500
2 wyrzutnie torped fotonowych/jonowych/polaronowych
Fotonowe - 350.000 vs osłony/175.000 vs pancerz – 250 sztuk
Polaronowe - 648.000 vs osłony/324.000 vs pancerz – 30 sztuk
Jonowe - 2.000.000 vs osłony/1.000.000 vs pancerz – 2 sztuki
Systemy obronne:
System automodulacyjnych oslon o wysokiej pochłanialnosci – 1 906 200
Podwójny ciężki kadłub duranowo/trytanowy z powłoką reaktywną oraz 8 centymetrowa warstwą pancerza wysokojakościowego – 2 160 000
Manewrowosc: 11 360
Silne pola integrujące = 150.000
Silne pola integrujące
Urządzenie maskujące typ 3c
Bonus do kadłuba - obrażenia zmniejszone o 15%
Bonus do osłon : obrazenie zmnijszione o 5%
Uzbrojenie promów
Promy K’Tah sztuk: 5
Skuteczność broni:
1 deztuptor pulsowy klasy 5 – 750 uszkodzeń
Osłony: 75 000
Kadłub: 40 000
Manewrowość: 50 000
Wahadłowiec K’pak sztuk: 1
Skuteczność broni:
- dwa dezruptory pulsowe klasy 6 = 10 000 uszkodzeń, 5000 jeden
- torpedy fotonowe = 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba – 6 sztuk
Osłony: 162 000
Kadłub: 337 500
Manewrowość: 40 000
************************************
I.K.C. betleH - Coen
Typ – Drapieżny Ptak/Niszczyciel Floty
Klasa – betleH
Załoga – 134 wojowników + 60 żołnieży
Systemy ofensywne
2 podwójne dezruptory pulsowe klasy 20 – 7 800 uszkodzeń na pocisk, 5 pocisków w serii – 39 000 x4 = ostateczne uszkodzenia 156 000
1 działo dezruptorowe klasy 16 – 32 000 uszkodzeń
4 działa dezruptorowe klasy 12 – 20 000 uszkodzeń x 4 = ostateczne uszkodzenia 80 000
1 sieć dezruptorowa – 15 000 uszkodzeń
Ogólna moc dezruptorów : 283 000
3 wyrzutnie torped fotnowych/jonowych/polaronowych
Torpedy fotonowe 350 000 uszkodzeń dla osłon / 175 000 uszkodzeń dla pancerza – 300 sztuk
Torpedy polaronowe 648 000 uszkodzeń dla osłon / 324 000 uszkodzeń dla pancerza – 50 sztuk
Torpedy jonowe 2 000 000 uszkodzeń dla osłon / 1 000 000 uszkodzeń dla pancerza – 4 sztuki
Systemy defensywne
System automodulacjnych osłon o wysokiej pochłanialności - 2 646 000
Podwójny ciężki pancerz duranowow-trytanowy z 19cm warstwa pancerza wysokojakościowego – 3 537 000
Powłoka reaktywna
Urządzenie maskujące typ 3c – system świeżo opracowany z wykorzystaniem informacji ze zdobytych okrętów dominium
Bonus do pancerza : zmniejsza uszkodzenia zadawane pancerzowi okrętu o 15%
Mocne pole integracyjne = 150.000
Bonus do osłon : obrazenie zmnijszione o 5%
Uzbrojenie promów
Promy K’Tah sztuk: 4
Skuteczność broni:
1 deztuptor pulsowy klasy 5 – 750 uszkodzeń
Osłony: 75 000
Kadłub: 40 000
Manewrowość: 50 000
Wahadłowiec K’pak sztuk: 1
Skuteczność broni:
- dwa dezruptory pulsowe klasy 6 = 10 000 uszkodzeń, 5000 jeden
- torpedy fotonowe = 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba – 6 sztuk
Osłony: 162 000
Kadłub: 337 500
Manewrowość: 40 000
*******************************************
NCC 3075-A USS Corsair - Tazman
Data Włączenia do służby: 2295
Data Modernizacji : 2378 ( Nadanie nowego numeru identyfikacyjnego )
DANE PODSTAWOWE
Typ Excelsior
Podtyp Lakota / Ciężki Krążownik - Modyfikacja Bojowa
Cele podstawowe : Detekcja i przechwytywanie zamaskowanych okrętów
Cele drugoplanowe : Wsparcie ogniowe / Eksploracja / Dalekie patrole
NIESTANDARDOWE WYPOSAŻENIE
( Wprowadzone po pojawieniu się zagrożenia ze strony Imperium Romulańskiego w 2378 )
( Wprowadzone w celu zwiększenia zakresu funkcjonalności jednostki i obniżenia problemu zaopatrzenia w 2379 )
Dodatkowe ponad standardowe systemy do wykrywania zakamuflowanych okrętów o podwyższonej wydajności.
System automatycznego odpowiadania ognia do otwierających ogień zamaskowanych okrętów
Lekko zmodyfikowany rdzeń napędu ( Wydajność + około 5% )
Mostek obsadzony 0.5 cm warstwą pancerza ablacyjnego.
Standardowy System remodulacji Osłon
Wyrzutnie torped kwantowych przystosowane do odpalania torped fotonowych MK II
Podwyższony standard zdolności dyplomatycznych do 5 Stopnia
Pięć drużyn komandosów przeszkolonych do walk w każdych warunkach ( jedna drużyna dziesięć osób )
Dane Taktyczne Uzbrojenia
Wieżyczki Fazerów MK IX Siła 9.600
Dziobowe X 10 sztuk Siła 96.000
Prawa Burta X 8 sztuk Siła 76.800
Lewa Burta X 8 sztuk Siła 76.800
Rufowe X 4 sztuki Siła 38.400
Ogółem X 30 sztuk Siła 288.000
Torpedy Kwantowe Siła 729.000 / 364.500
Wyrzutnie dziobowe X 2 sztuki Siła 1.458.000 / 729.000
Wyrzutnie rufowe X 2 sztuki Siła 1.458.000 / 729.000
Ilość Torped: 150
Torpedy Fotonowe MK II ( Opcjonalnie ) Siła 220.000 / 110.000
Wyrzutnie dziobowe X 2 sztuki Siła 440.000 / 220.000
Wyrzutnie rufowe X 2 sztuki Siła 440.000 / 220.000
Ilość Torped: W zależności od zapotrzebowania ( maksymalnie 100 zamiast torped kwantowych )
Dane techniczne Systemów Obronnych
Wytrzymałość Kadłuba 425.250 Stan 100%
Wytrzymałość Osłon 2.362.500 Stan 100%
Standardowy System Remodulacji Osłon
System Grodzi Bezpieczeństwa
Zdolność manewrowa : 2,490
Silne pola integrujące = 150.000
Dodatkowo w sytuacjach krytycznych okręt wyposażany jest w torpedy Trikobaltowe - Obecnie 2 sztuki 2 x 3.000.000 / 2.000.000 + Uszkodzenia wywołane powstającymi rysami podprzestrzennymi
**************************************
Klasa Sovereing : USS James T. Kirk - Krusty
Uzbrojenie :
16 x Fazer Typ XII - 640.000, 40.000/fazer
1 x Torpedy kwantowe (50 sztuk ) - 729.000 vs oslony/364.500 vs pancerz
10 x Torpedy fotonowe (300 sztuk) - 290.000 vs oslony/145.000 vs pancerz
Oslony: 5.737.500
Pancerz: 2.565.000
Manewrowość : 4.000
Bonus do osłon - obrażenia zmniejszone o 10%
Regeneracja osłon na poziomie 20%
Mocne pole integracyjne = 150.000
*************************************
K’Vort’Cha - Eddie
Typ: Drapieżny Ptak – Lekki Krążownik
IKC Kerl
Produkcja: 2374 – ciągle produkowany
Uzborjenie:
2 dezruptory pulsowe na skrzydłach = Mk 16 = 60 000/ 30.000 jeden
7 lekkich dzruptorów wiązkowych rozmieszczonych na kaldubie = Mk 12 = 140.000 /20 000 jeden
4 wyrzutnie torped fotonowych/jonowych
Wyrzutnie torped fotonowe/jonowe : 2 na przodzie, 2 z tyłu . Zapas torped: 300
Moc torped :
- torpedy fotonowe = 350.000 (uszkodzeń osłon), 175.000 (uszkodzeń kadłuba) - 294 szt.
- Jonowe = 2.000.000 vs osłony/1.000.000 vs pancerz - 6 szt.
Systemy obronne:
System automodulacyjnych oslon
Podwójny panceż Duranowo/Trytanowy z dodatkowa 17cm warstwa pancrza wysokojakosciowego
Silne pola intgujace = 150.000
Wytrzymałosc osłon: = 2.214.000
Wytrzymałosc panceza: = 2.835.000
Manewrowosc: 10 000
Urządzenie maskujące typ 3b
Uzbrojenie promów
Promy K’Tah sztuk: 4
Skuteczność broni:
1 deztuptor pulsowy klasy 5 – 750 uszkodzeń
Osłony: 75 000
Kadłub: 40 000
Manewrowość: 50 000
Wahadłowiec K’pak sztuk: 1
Skuteczność broni:
- dwa dezruptory pulsowe klasy 6 = 10 000 uszkodzeń, 5000 jeden
- torpedy fotonowe = 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba – 6 sztuk
Osłony: 162 000
Kadłub: 337 500
Manewrowość: 40 000
*****************************************
IKC Vornak - klasa Vor'Cha C
Parametry statku:
Klasyfikacja: Krążownik bojowy
Klasa: Vor'Cha C
Nazwa: IKC Vornak
Załoga: 1000 osób w tym 300 komandosów
Uzbrojenie :
Dezruptory pulsowe : 10 wieżyczek Mk 14 = 200.000 łącznie (uszkodzeń osłon), 20.000/wieżyczke
Działa Dezruptorowe:
- działo na dziobie statku - dezruptor wiązkowy Mk 20 = 45.000 DMG (uszkodzeń osłon),
- po jednym na każdym skrzydle - dezruptory pulsowe Mk 16 = 30.000 DMG (jedno) (uszkodzeń osłon),
Łącznie moc dezruptorów = 305.000 uszkodzeń osłon
- ECM: urządzenie o bardzo potężnej mocy, zagłuszające wrogie sensory wykorzystując
silne emisje zmodulowanego pola elektromagnetycznego = wpływ na sensory 20% - jednostki posiadające moduł ECM odporne na jego działanie - system utrudnia namierzenie i celny ostrzał statku posiadającego moduł.
Wyrzutnie torped polaronowe/fotonowe/jonowe : 2 na przodzie, 2 z tyłu . Zapas torped: 400
Moc torped :
- torpedy fotonowe = 350.000 (uszkodzeń osłon), 175.000 (uszkodzeń kadłuba) - 340 szt.
- polaronowe = 648.000 (uszkodzeń osłon) ,324.000 (uszkodzeń kadłuba) - unieszkodliwiają trafiony system na dwie tury = 50.000 uszkodzenie kadłuba - 54 szt.
- Jonowe = 2.000.000 vs osłony/1.000.000 vs pancerz - 6 szt.
Podwójny ciężki pancerz duranowo/trytanowy z 24 centymetrową warstwą pancerza wysokojakościowego
System automodulacjnych osłon o wysokiej pochłanialności
Urządzenie maskujące typ 3c
Osłony: 3.500.000
Kadłub: 3.780.000
Pole integrujące :
Manewrowność: 6.400
Mocne pole integracyjne = 150.000
Bonus do osłon : obrazenie zmnijszione o 5%
***********
Uzbrojenie myśliwców : Kah'Plakt Class Fighter
Myśliwce 10 sztuk:
Skuteczność broni:
- dwa dysruptory pulsowe MARK 10 = łącznie 16.000 (uszkodzeń osłon), 8.000 jeden
- torpedy fotonowe = 30.000 (uszkodzeń osłon), 15.000 (uszkodzeń kadłuba) - 15 szt.
Osłony: 270.000
Kadłub: 135.000
Manewrowność: 150.000
Uzbrojenie promów
Promy K’Tah sztuk: 2
Skuteczność broni:
1 deztuptor pulsowy klasy 5 – 750 uszkodzeń
Osłony: 75 000
Kadłub: 40 000
Manewrowość: 50 000
Wahadłowiec K’pak sztuk: 1
Skuteczność broni:
- dwa dezruptory pulsowe klasy 6 = 10 000 uszkodzeń, 5000 jeden
- torpedy fotonowe = 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba – 6 sztuk
Osłony: 162 000
Kadłub: 337 500
Manewrowość: 40 000
***********************************
Typ: Ciężki Krążownik - Wolf
I.K.C. chlS’jev
Uzbrojenie:
3 dezruptory pulsowe klasy 16 = 90.000/30.000 jeden
11 dział dezruptorych klasy 12 = 220.000/20.000 jeden
5 wyrzutni torped fotnowych z zapasem 300 torped (4 dziób, jedna rufowa, nieprzystosowane do innego rodzaju torped)
System osłon
Podwójny ciężki pancerz duranowo/trytanowy z 15 centymetrową warstwą pancerza wysokojakościowego
Silne pola integrujące
moc oslon : 3.000.000
kadłub : 3.400.000
manewrownosc: 5 700
Normalne pola integrujące = 100.000
Uzbrojenie promów
Promy K’Tah sztuk: 5
Skuteczność broni:
1 deztuptor pulsowy klasy 5 – 750 uszkodzeń
Osłony: 75 000
Kadłub: 40 000
Manewrowość: 50 000
Wahadłowiec K’pak sztuk: 2
Skuteczność broni:
- dwa dezruptory pulsowe klasy 6 = 10 000 uszkodzeń, 5000 jeden
- torpedy fotonowe = 30.000 vs osłon/ 15.000 vs kadłuba – 6 sztuk
Osłony: 162 000
Kadłub: 337 500
Manewrowość: 40 000
Urządzenie maskujące typ 3b
************************************
Po tym jak Shizon nie zdołał pokonać federacji, Romulańskie Imperium Gwiezdne doszło do wniosku iż pokonanie federacji w otwartej walce zwłaszcza przez ich sojusz z Imperium Klingońskim jest niemożliwe. Postanowili więc opracować projekt działający na podobnej zasadzie jak federacyjny nielegalny kamuflaż holograficzny, tyle ze pozwalający upodabniać jedna osobę do drugiej. Prace trwały niecały rok, a efekty przerosły najśmielsze oczekiwania romulańskiego wywiadu. Urządzenie nie tylko kopiowało czyjś wygląd zewnęczny, ale także glos i odczyt DNA jednocześnie nie zostawiając żadnych widocznych dla oczu czy skanerów śladów swojego działania. Jego jedyną wadą były wysokie koszty produkcji. To spowodowało iż podjęto decyzje o infiltracji Rady Federacji i Wysokiej Rady klingońskiej. Szkolenie agentów i dostarczenie ich na miejsce zajęło romulanom pół roku. Dzięki doskonałości romulańskiego wywiadu informacje o przeszłości osób które mieli zastąpić ci agenci była nieomal zupełna. Jednocześnie Romulanie szybko zainscenizowali kilka incydentów granicznych miedzy Gwiezdna Flota a Klingońskimi Siłami Obronnymi, przez co romulańscy agenci mający teraz sporą większość w rządach obydwu narodów bardzo szybko doprowadzili do wypowiedzenia wojny. Kapitanowie okrętów nie chcieli jednak z początku walczyć z sojusznikami, ale raporty i relacje z bestialskich i zdradzieckich ataków klinogńskich bądź federacyjnych (inscenizowane przez Romulan), szybko przekonały wszystkich iż druga strona ewidentnie dąży do wojny. Romulanie chcieli poczekać aż obie strony osłabi dostatecznie ciągła wojna lecz obróciła się ona przeciw nim. Romulańscy agenci w Wysokiej radzie zginęli kiedy budynek rady został zniszczony przez ostrzał stolicy prowadzony przez kilka okrętów federacji w czasie pierwszej bitwy nad Qu'noS. Na szczęście dla klingonów kanclerz Martok i Imperator Kahless dowodzili wtedy swoimi okrętami i przeżyli. Agenci zaś będący w radzie federacji zginęli w kilka dni po drogiej bitwie nad Qu'noS kiedy to kontrofensywa klingońska odpychała linie frontu w stronę przestrzeni federacji. Postanowili oni przenieść się głębiej w przestrzeń federacji i dla nie wzbudzania uwagi wyruszyli na nie eskortowanym Ambasadorze, jednak o dzień drogi za układem ziemskim został on zniszczony przez klingońskiego K'Vort'Cha wykonującego ataki na cele głęboko w terytorium federacji. Wojna dosięgła również komórkę wywiadu romulańskiego odpowiedzialnej za cały projekt kiedy ich Warbird klasy Centurion miał awarie maskowania i został zniszczony przez świeżo zmodernizowany okręt klasy Negh'Var. Inne wiedzące o całym projekcie osoby w Romulańskim Imperium, zginęły albo śmiercią naturalną, w wypadkach, lub w skutek wewnętrznej walki o władze (to ostatnie najczęściej) przez co obecnie nikt nie ma już o całej sprawie pojęcia i Imperium Klingońskie oraz zjednoczona Federacja Planet pogrążają sie coraz bardziej w bratobójczej wojnie. Okręty romulańskie zaś co jakiś czas włączają się do walk po stronie Federacji lub Klingonów w zależności od upodobań dowódców danych jednostek, lecz sympatia do obu stron udziela się również innym osobom wśród Romulan, nawet w ich senacie i powoli zaczyna kiełkować groźba romulanskiej Wojny domowej miedzy stronnikami federacji a stronnikami imperium...
*********************************
Ok to na razie wszystko możliwe że gdzieś walnałem byka więc posprawdzajcie proszę. Wszelkie sugestie mile widziane. 😀